До путівника /

Як вибрати електровелосипед?

Технічний прогрес не стоїть на місці. Його завдання, як і місія і мета прості – зробити наше життя простіше, якісніше, краще та легше. Тому зовсім не дивно, що він дістався і до велосипедів, в особі його головного представника – електровелосипеда. Те, що раніше здавалося неймовірним і немислимим – сьогодні не просто факт, а справжнісінька доступна реальність. На сьогоднішній день, в мережі є купа статей, в якій багато авторів ‘б’ють себе в груди’ і з ‘піною у рота’ доводять їх доцільність і необхідність, звеличуючи їх найкращі якості та описують їх функціональність.

Ця стаття не про це. Ми всі чудово усвідомлюємо та розуміємо, що таке електричний велосипед. Ця стаття зовсім про інше. Вона про те, як серед усієї різноманітності представлених моделей та їх модифікацій вибрати той самий єдиний та неповторний велосипед.

Мотор – серце електровелосипеда

Фото мотора электровелосипеда

Найпоширеніший і, мабуть, найнадійніший мотор у сучасних електровелосипедах вбудований у маточину колеса. У народі він отримав не найоригінальнішу назву – ‘мотор-колесо’. Є ще ланцюгові зовнішні приводи, але вони повинні канути в літа – вони примхливі в роботі, галасливі і часто ламаються. Загалом – а) не радимо, б) не рекомендуємо, в) не треба!

Як ми й казали, є два види мотора-колеса, які можуть ставитися на переднє або заднє колесо, і які мають різні технічні характеристики та конфігурації:

  • Редукторний – передача моменту, що крутить, за допомогою трансмісії. Завдяки цьому він не чинить жодного опору при обертанні педалей і відрізняється швидким розгоном. Крім цього, він легший за аналог і доступніший – коштує дешевше.
  • Безредукторний – прямий привід, де подача струму йде безпосередньо на обмотку двигуна. Основними плюсами є можливість рекуперації гальмування (при гальмуванні заряджатиметься батарея електровелосипеда), здатність розганятися до 55 кілометрів на годину, ну і, звичайно ж, довговічність.

Фото мотора электровелосипеда вблизи

Акумулятор

‘Серце’ електровелосипеда живиться акумулятором. На сьогоднішній момент, в електровелосипедах використовується 3 види найпоширеніших батарей:

  • Свинцово-Гелієві або ‘SLA’ – найневибагливіші, найдешевші, але й найважчі та найнедовговічніші серед батарей. Вистачає терміном до 800 циклів зарядки або до 2 років служби, залежно від частоти використання;
  • Літій-іонні або ‘Li-Ion’  – легші і ємніші, прослужать довше. Вистачає терміном до 1100 циклів зарядки або до 3 років служби, залежно від частоти використання;
  • Літій-залізо-фосфатний або Li-Fe-PO4 – довговічніший за решту, але й значно дорожчий за вартістю. Вистачає терміном до 4500 циклів зарядки або до 7 років служби, залежно від частоти використання.

Швидкість

Регулювання швидкості на всіх електровелосипедах здійснюється одним із двох наступних способів:

  • Прокручуванням педалей – в залежності від інтенсивності прокручування педалей велосипед сам визначає необхідну силу подачі потужності. Плюси: простота використання; мінуси: не можна не крутити педалі взагалі.
  • Рукояткою на кермі – аналогічно мотоциклу або мопеду, поворотом рукоятки ви самі вирішуєте кількість потужності, що видається. Плюси: немає необхідності щось робити; мінуси: менший пробіг порівняно з першим методом.

Швидкість вашого ‘коня’ безпосередньо залежить від потужності, тому чим вона вища, тим швидше ви поїдете.

Так, для батареї з потужністю 24В – максимальна швидкість буде обмежена приблизно 30 км/год, а для батареї з потужністю 48В – цей показник буде становити близько 50 км/год.

Фото трансмиссии электровелосипеда

Гальма

З урахуванням максимальної швидкості та потужності, гальма підбираються аналогічно.

Чим потужніший велосипед, тим краще повинні бути гальма – від V-brake для слабких та середніх, до дискових гальм для потужних. Це наша рекомендація, пам’ятайте – це ваша безпека.

Привід у готових електровелосипедів зазвичай завжди задній. Бувають винятки із цього правила, але це рідкість. Є також і унікуми – повнопривідні електровелосипеди, які характерні для гірських велосипедів для надання більшої прохідності. Але наскільки це треба і потрібно.

Невелика особливість – на ринку також доступні складні електровелосипеди. Якщо ви плануєте використовувати його виключно у місті, за таку функцію є сенс доплатити. Якщо ні, то звичайні моделі за своїми характеристиками будуть кращими, а у використанні надійнішими.

Це основні нюанси та тонкощі електровелосипедів. Для того, щоб підібрати цей ‘особливий’, вам потрібно постаратися зрозуміти, чого ви від нього чекаєте, чекаєте і хочете:

  • Які будуть цілі використання велосипеда – для повільного катання або швидкого пересування з однієї точки в іншу;
  • Якою місцевістю ви плануєте пересуватися – асфальтованим покриттям або пересіченою місцевістю;
  • Наскільки активно вам хочеться, щоб був задіяний електромотор – він допомагатиме вам крутити педалі або ж це робитиме за вас;
  • На яку відстань ви плануєте використовувати електровелосипед;
  • Як часто плануєте його використовувати – регулярно, щодня, щотижня, щомісяця.

Грунтуючись на відповідях до цих питань, ви зможете підібрати свій тип електровелосипеда, який відповідатиме вашим критеріям та вимогам. Не важливо, що це буде за тип:

  • Міський електровелосипед
  • Гірський електровелосипед
  • Двохпідвіс
  • Складаний електровелосипед
  • Жіночий електровелосипед
  • Електрофетбайк

Головне, що це буде ваш “ідеальний” велосипед!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Коментарі відсутні