Як вибрати двопідвіс?
Якщо ви ставите питанням, як вибрати двопідвіс , або ж ви просто вирішили більше дізнатися про цей тип велосипеда з незвичайною конструкцією – ви потрапили туди, куди треба.
Що таке двопідвіс?
Щоб зрозуміти, який двопідвіс вибрати – потрібно зрозуміти, що він собою являє. Двопідвіс отримав свою назву завдяки своїй характерній конструкції велосипеда. Цей тип гірського велосипеда відрізняється наявністю амортизації відразу на обох колесах . Першим двопідвісом був дитячий велосипед із двома амортизаторами під сидінням, який на вигляд нагадував круїзер. Так, якщо зовнішній вигляд і зазнав значних видозмін, то мета двопідвісу залишилася та ж – максимально комфортна, рівна і спокійна їзда бездоріжжям (більшість ударів і поштовхів від купи і нерівностей згладжується роботою заднього амортизатора).
Однак, не варто вважати, що двопідвіс – це панацея серед велосипедів. За все треба платити, а з двопідвісом так і зовсім втричі. Крім того, що доведеться поплатитися в переносному значенні слова його великою вагою , в порівнянні з його соратниками, так і в прямому значенні слова – його дорожнечею , поряд з тими ж соратничками. Ну і по-третє – розгойдуванням при прокручуванні педалей.
Тому, вибираючи двопідвіс, потрібно чітко розуміти – його використання має бути доцільним та обґрунтованим. Хазяїн пан – але, ми рекомендували б використовувати кожен тип велосипеда за призначенням, – не тільки для збереження вашого гаманця, але і гарантії отримання ‘правильних емоцій’ і ‘правильної насолоди’ від катання на велосипеді. Ну що, погнали вибирати бойового коня?
Ростовка
Ростовка двопідвісів дещо відрізняється від ростовки гірських велосипедів. Ми рекомендуємо дотримуватись цієї таблиці при виборі рами:
Розмір рами, дюйми | Відповідне зростання |
14 | 140 – 155 см |
15 | 150 – 165 см |
16 | 155 – 168 см |
17 | 160 – 175 см |
18 | 165 – 180 см |
19 | 170 – 186 см |
20 | 180 – 195 см |
21 | 182 – 195 см |
22 | 187 – 205 см |
Хід амортизації
За розміром ходу підвіски та передньої амортизації двопідвіси можна віднести до трьох категорій:
- Від 100 до 140 мм – велосипеди підходять для трейл, крос-кантрі або фітнесу. На ньому можна кататися в місті, але звичніше він виглядатиме у своїй стихії – на стежках і схилах у лісі чи горах. Ідеальний для спокійної та рівної їзди бездоріжжям;
- Від 140 до 180 мм – велосипеди підходять для ендуро та ол-маунтин. Ідеальна стихія – перегони у лісі чи горах, вільних спусків зі схилів;
- Від 180/200 мм і вище – велосипеди підходять для фрірайду та даунхіллу. Великі велосипеди, які зовні дуже схожі з справжніми кротовими мотоциклами. Готові і здатні витримувати найбільші навантаження, як пробачати помилки.
Загальний принцип наступний – чим менше хід підвіски, тим менше розгойдування при крученні педалей, але тим менше згладжуватимуться поштовхи і удари від нерівностей і стрибків. По суті, розмір ходу амортизації – це баланс між швидкістю, ефективністю та комфортністю.
За типом підвісок
- Консольні – базовий рівень підвіски, що складається з маятника, з’єднаного з амортизатором. З плюсів – низька ціна, з мінусів – поступається за характеристиками іншим типам підвісів;
- Багатоважільні – має безліч різних варіацій, але принцип роботи зводиться до одного – колесо кріпиться до рами за допомогою шарнірів та важелів. Відмінна риса – важка та дорога система з хорошими технічними показниками;
- Трикутні – підресорний трикутник утворений за рахунок розташування трансмісії у задньому маятнику. З плюсів – вкрай надійна, з мінусів – вкрай дорога.
Устаткування
Наша рекомендація залишається в силі, як і для гірських велосипедів в цілому – вибір на користь тієї чи іншої трансмісії досить складний і цілком залежить від цілей використання та ступеня упередженості до її роботи. Ми рекомендуємо користуватися наведеною нижче таблицею основних брендів на ринку Shimano та SRAM:
Рівень | Призначення | Особливість | SHIMANO | SRAM |
1 | Міське та прогулянкове катання | 21 швидкість | Турнір/SIS | 1.0 |
2 | Легка бездоріжжя | 21-24 швидкостей | Altus | 3.0 |
3 | Прогулянки бездоріжжям та пересіченою місцевістю | 21-24 швидкостей | — | X-3 – X-4/Апекс |
4 | Прогулянки пересіченою місцевістю | 24-27 швидкостей | РЕЛЬЄФ | X-5/Ривал/4.0 |
5 | Аматорські змагання | Технологія Shadow та зменшення коливань перемикача | DEORE | 5.0 |
6 | Початкова група спортивних змагань | Менша вага та більша надійність | DEORE LX | X-7/Форс |
7 | Активне катання в горах та на великі. Дистанції | Перемикання більш чітке, підвищена міцність | SLX | X-7/Форс |
8 | Агресивна їзда в будь-яких погодних умовах | Висока надійність і точність перемикання, мала вага | XT | X-9 |
10 | Даунхілл та фрірайд | Технологія Shadow Plus і ICE Tech | ЗІ | X-9 |
11 | Професійне обладнання для даунхілла та фрірайду | Перемикання без холостого ходу, захист від вологи та бруду | Святий | X0 |
12 | Гонки крос-кантрі, змагання світового рівня | Найбільш передові технології, використання титану та карбону | XTR | XX/RED |
Мабуть, зайве, але все ж таки нагадаємо – чим вищий рівень, тим вища якість і надійність трансмісії. Проте разом із цим значно зростає ціна. Рекомендуємо шукати ‘золоту середину’.
На що варто звернути увагу при виборі двопідвісу
Гальма повинні бути на належному рівні. Розвинувши велику швидкість, потрібно мати можливість швидко гальмувати.
Шини – критерій вибору простий – якісні, широкі та міцні, з гарним агресивним протектором. Вибір на користь того чи іншого малюнка протектора залежить від середовища експлуатації.
Педалі – ми рекомендуємо зупинити свій вибір на так званих контактних педалях, з відсутністю тукліпсів. Вони набули досить великого поширення та популярності серед як виробників, так і райдерів. Будучи більш жорсткими, їхня особливість полягає в здатності краще передавати силу натискання на педаль і комфорт. З мінусів – буде потрібно спеціальне взуття з більш жорсткою підошвою.