До путівника /

Як правильно заклеїти велосипедну камеру

Їзда велосипедом не може проходити без поломок, найчастіше це прокол камери. Проблема може виникнути у будь-який час, найчастіше при русі ґрунтовою дорогою. Щоб виправити пошкодження, вам потрібно знати, як правильно герметизувати камеру і не допустити повторного проколу.

Стандартний процес ремонту

Як і для будь-якої події, для ремонту камери є стандартна процедура. Вона має на увазі, що у вас є всі необхідні інструменти, а за плечима – хоча б кілька випадків, коли доводилося знімати та розбуртувати колеса.

Початківцям буде складно вперше, але жодних проблем у процесі ремонту виникнути не повинно.

Інструменти

Тож нам знадобиться.

Обов’язковий набір :

  • клей,
  • латка.

Необов’язковий набір :

  • ключі та шестигранники (для коліс без ексцентрика);
  • монтажка, – невеликий інструмент для відгинання покришки від обода, легко замінюється викруткою або ключами, дозволяє працювати трохи швидше;
  • банку чи іншу посудину з водою – для діагностування місця ушкодження;
  • лещата – для притискання поверхні камери та латки один до одного.

Як бачимо, обов’язковий набір дуже обмежений, що дозволяє робити ремонт практично в будь-яких умовах.

Набір для заклейки

Кроки

Ремонт проводиться за стандартною процедурою, після проходження якої хоча б один раз заклеювання не викликатиме жодних питань. Найчастіше ремонт проколу не займає багато часу, а використання спеціальних комплектів для ремонту полегшують процес роботи.

Демонтуємо колесо

Демонтація колеса

Перше, що доведеться зробити – це зняти колесо з пошкодженою камерою. Для цього доведеться зробити наступне:

  1. Від’єднуємо гальма, якщо вони ободні, крила, якщо вони можуть перешкодити роботі з колесом.
  2. Перевертаємо велосипед.
  3. Відкручуємо болти, що утримують, на втулці або ексцентрики.
  4. Акуратно виймаємо колесо. У разі наявності проблем із заднім колесом найефективнішим буде, утримуючи ланцюг, спочатку повести вісь колеса у бік сідла, а потім, піднявши, витягнути його.

Тепер ніщо не заважає роботі з колесом, можна починати подальші кроки.

Виймаємо камеру

Витягування покришки

Зазвичай найскладніший крок – «добути» із зібраного колеса камеру. За наявності навички та належного інструменту це дуже просто.

Колесо розбирається за допомогою монтажок або будь-яких плоских предметів – викруток, ключів, навіть монет.

  1. Повністю спускаємо камеру велосипедом. Для цього викручуємо золотник із ніпелем. На хорошій гумі це можна зробити за допомогою паза в ковпачку, на дешевих моделях доведеться потримати золотник руками, поки повітря не вийде. У деяких випадках цей крок доведеться робити ще до демонтажу колеса, оскільки широка крос-кантрійна гума чіплятиметься за гальма та раму.
  2. Вибираємо місце на звороті колеса велосипеда від ніпеля для початку розбирання.
  3. Заганяємо монтажку між ободом і покришкою вертикально вниз, намагаючись не зачіпати камеру всередині.
  4. Відступаємо 10-15 см від першої, заганяємо другу.
  5. Обережно, як важелями, піднімаємо покришку, поки невеликий сегмент не опиниться поза зовнішньою частиною обода.
  6. Далі руками знімаємо решту покришки.
  7. Акуратно виводимо вентиль із паза в обіді, виймаємо камеру.

Підсумком всіх дій стає розбортоване колесо, у якого покришка є поверх краю ободів, і вільна камера, готова для ремонту.

Шукаємо пошкодження

Пошук ушкодження – річ творча, хоч і досить примітивна. Багато хто рекомендує використовувати ванночку або інший посуд з водою, щоб по бульбашках визначати точку пошкодження, але це не найпростіший спосіб, адже доведеться висушувати камеру і ризикувати тим, що вода потрапить через ніпель всередину, заради економії декількох секунд.

Як правильно заклеїти велосипедну камеру та продовжити кататися?

Візуальний пошук проколу

Набагато простіше і доступніше визначення на слух:

  1. Підкачуємо велосипедну камеру.
  2. Підносимо її до вуха і шукаємо точку, де чути повітря.
  3. Локалізуємо місце проколу камери потоком повітря чи візуально.

Все дуже просто. Необхідно лише перевірити, чи немає пошкодження навколо вентиля. За такого пошкодження без спеціальних інструментів заклеїти пробою вже не вийде.

Заклеюємо

Далі до своїх прав вступає ремнабір:

Як правильно заклеїти велосипедну камеру та продовжити кататися?
  1. Зачищаємо поверхню від жиру за допомогою ацетону або бензину, у польових умовах – за допомогою чистої ганчірочки.
  2. Проходимо навколо поверхні наждачним папером (не обов’язковий, але корисний для якості склеювання крок).
  3. Знімаємо із латки захисну плівку.
  4. Наносимо клей, згідно з інструкцією на тюбику, на одну або дві поверхні одночасно.
  5. Сильно притискаємо латку до камери та утримуємо, намагаючись не зрушувати деталі одна щодо одної.

Далі залишається зачекати на «схоплювання», яке відбувається, залежно від опису, або відразу, або протягом 5-15 хвилин. У сучасних ремонтних наборах клей зазвичай досить швидкий, але в домашніх умовах можна використовувати і класичний «Момент», який вимагатиме часу кількох годин. Як правильно клеїти, докладно описано на упаковках тюбиків усередині ремонтних наборів.

Крім використання неспеціалізованих клеїв, і сама латка може бути виготовлена ​​зі старої камери. Головне, щоб гума була непошкодженою та добре зачищеною.

Збираємо все заново

Після перевірки камери (слід повністю накачати її поза колесом, щоб переконатися, що всі пошкодження відремонтовані) можна збирати колесо і встановлювати його на місце.

  1. Перевіряємо ізолюючу стрічку всередині обода (зазвичай вона не закріплюється або легко зрушити при маніпуляціях).
  2. Акуратно укладаємо велосипедну камеру всередину обода, починаючи з вентиля та стежачи за тим, щоб не з’явилося заломів.
  3. За допомогою монтажок, аналогічно до зняття, «заправляємо» покришку на місце. Перед цим рекомендується трохи накачати камеру, щоб її не притисло до ободу.

Як правильно заклеїти велосипедну камеру та продовжити кататися?

Колесо в зборі повністю його накачуємо для перевірки і приступаємо до монтажу. Для переднього колеса слід звернути увагу на маркування покришки у вигляді стрілочки, яка іноді доповнюється написом Drive. Це напрямок, у якому має обертатися колесо. Встановлюємо відповідною стороною, щоб протектор працював коректно.

Ремонт колеса без клею

У крайньому положенні можна заклеїти велокамеру ізолентою або змоченим відрізком поліетиленового пакета. Ці нехитрі методи допоможуть доїхати до місця призначення, де можна професійно відремонтувати камеру.

В цьому випадку покришка зачищається, і прикладається латка таким чином, щоб її притискало тиском до поверхні камери.

Цей спосіб недовговічний і вимагає дотримання певних правил:

  • Поверхня дороги має бути сухою та гладкою;
  • Не можна перевантажувати колесо;
  • На латку повинний у постійному режимі впливати тиск, для цього рекомендується їхати без зупинок до місця призначення.

Запобігання проколам

Один з оптимальних способів не проколювати колеса – це придбати камери, що самозаклеюються. Усередині такої конструкції знаходиться спеціальна смола, яка у разі пробоїв затікає в точку проколу та повністю герметизує її.

Камери, що самозаклеюються, дозволяють забути про ремонт, але коштують вони дорого і перевищують ваговий стандарт звичайних камер у два, два з половиною рази.

Другий спосіб продовжити експлуатацію камери – антипрокольна стрічка . Цей пристрій прокладається між покришкою та камерою, тим самим зменшуючи ризик можливого проколу. Стрічка виготовляється із щільної гуми і є просто додатковим шаром захисту.

Камери, що самозаклеюються,

Загальні рекомендації щодо запобігання проколу:

  1. Правильно накачувати колесо: воно не повинно бути перекачаним або слабо накаченим, оптимально накачена камера пружна на дотик;
  2. Не рекомендується кататися по засмічених дорогах: гострі камені, шурупи, скла, можуть становити серйозну загрозу для шин;
  3. уникати зіткнень із бордюрами та ямами, це може надалі призвести до пошкодження захисних якостей покришки;
  4. використовувати спеціальну стрічку, що розміщується між покришкою та шиною та запобігає пошкодженню;
  5. використовувати спеціальні вироби з герметиком усередині. Такий наповнювач дозволяє одразу заклеювати шину без втручання велосипедиста.
  6. Так само багато професійних велосипедистів, вирушаючи на покатушки, беруть запасну камеру з собою.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Коментарі відсутні