До путівника /

Salomon Wildcross: огляд кросівок для бігу в диких умовах

Французький бренд Salomon – один із визнаних лідерів бігової індустрії у трейлраннінгу. У 2020 році компанія випустила новинку для бігу пересіченою місцевістю Salomon Wildcross з ширшою колодкою, стійкою підошвою і новим протектором для маневреності на бездоріжжі.

У цьому огляді ми поговоримо про ключові особливості моделі, порівняємо її з популярними трейловими кросівками Salomon Speedcross 5, а наприкінці розповімо, для яких тренувань та забігів Wildcross підійдуть.

Born to be wild

Модель відноситься до лінійки бігового взуття Speed, призначеного для бруду, снігу, пухких, часто слизьких і нестабільних поверхонь. У пріоритеті тут надійне зчеплення, зручність та висока зносостійкість кросівок. Подивимося, чи застосовно це до нових кросівок Salomon Wildcross.

Проте новими їх називати не зовсім правильно. Модель випустили ще восени 2020 року, проте через пандемію та пов’язані з нею обмежувальні заходи запуск не отримав заслуженої уваги. А подивитися тут справді є на що.

Починаючи з моделі Speedcross 5 бренд Salomon робить кроки у бік розширення потенційної аудиторії користувачів цієї серії. Цьому мали сприяти ширша і зручніша для багатьох колодка «п’ятірок» (плюс до цього є навіть окрема варіація wide – для широких стоп), покращена амортизація та гнучкість підошви.

Наступні нові моделі лінійки Supercross та Alfacross були ще більш явним кроком у бік мас-маркету. Багато досвідчених бігунів зі стажем та давні шанувальники бренду критикували їх за спрощені технології та надто модний дизайн.

Модель Salomon Wildcross, як на мене, саме стала певним поверненням до витоків лінійки Speed ​​і подальшим її розвитком. Якщо порівнювати з автомобілями, то серія Speedcross – це, безперечно, справжній позашляховик, Supercross та Alfacross – «паркетники», а нові Wildcross – якісний, серйозний позашляховик.

Пробіжимося її технічними характеристиками і заразом порівняємо з п’ятими «спідкросами».

Технічні характеристики

Фіксація стопи

Перше, що впадає у вічі в новій моделі – це винесені окремо бічні «крила» SensiFit.

Вони відповідають за фіксацію стопи в середній частині, і, забігаючи наперед, скажемо, що справляються з цим дуже добре. Кросівки сидять щільно.

Перепад між п’ятою та носком

Друга ключова відмінність нової моделі – дроп. У Wildcross він нижче, ніж у Speedcross, на 2 одиниці і становить 8 мм.

Немає відчуття високої п’яти. Плюс змінився профіль кросівки: стопа тепер сидить нижче, через що підвищилася стійкість, покращилося «почуття поверхні» – важливий параметр для забігів по складних трасах.

Колодка

Третя істотна відмінність – ширша порівняно зі «спідкросами» колодка. Так, трапилося те, про що мріяли трейлраннери з широкими стопами: Salomon нарешті зробив «грязеві» кросівки, в яких пальці не затиснуті, а вільно і анатомічно правильно розташовуються у взутті.

Посадка в п’яті та середній частині все одно залишилася щільною, за суб’єктивними відчуттями анітрохи не менше, ніж у Speedcross. Ймовірно, один цей факт приверне до нових кросівок увагу бігунів, що до цього обходили серію Speedcross саме через вузькість колодки для їх стоп.

Протектор та підошва

Ще одна відмінність – новий рисунок протектора. З двонаправлених (вперед-назад) шевронів у Speedcross та його похідних він став багатоспрямованим. Шипи протектора тепер нагадують трипроменеві зірки різної форми та товщини. Їхня висота від 3 до 6 мм.

Виробник заявляє, що така форма протектора дозволяє робити різкі маневри на великій швидкості за пухкими покриттями без втрати зчеплення. Я набігав у цих кросівках близько 50 км в основному засніженими стежками і доріжками парку, і треба сказати, що підошва дійсно добре тримає практично на будь-якій цільовій для цих кросівок поверхні: пухкому або щільно втоптаному снігу.

На багнюці це взуття взимку випробувати не довелося, але візьму на себе сміливість стверджувати, що і тут Wildcross не підведе.

Склад гумової суміші тут такий самий, як і в серії Speedcross – Contagrip TA. Це досить м’яка гума, призначена насамперед для пухких поверхонь. Як і у випадку зі спідкросами, ці кросівки не годяться для тривалого бігу по твердих високоабразивних поверхнях типу асфальту.

Торсіонна жорсткість підошви середня, при цьому кросівок все одно відчувається як стабільний. Спеціальної пластини Profeel Film у міжпідошві, що захищає від каміння, тут немає, проте конструкція та матеріал низу кросівки і так добре з цим справляються. При бігу по твердому нерівному зледенілому снігу відчуття, що стопи «пробиває», не було зовсім.

З особливостей Wildcross хочеться відзначити ще й значну м’якість підошви. Хоча сам виробник заявляє, що амортизація у цієї моделі нижча за середню, за відчуттями вона помітно вища. Ймовірно, це пов’язано з досить широкими шпильками протектора, які гасять частину ударного навантаження. При цьому нові кросівки все одно жорсткіші, ніж Speedcross. Велику роль тут відіграє відсутність вставки EnergyCell+, що амортизує, і занижений профіль.

Вага

П’ята відмінність – менша вага. У Wildcross він становить 290 грамів у розмірі 8,5 UK проти 320 грамів Speedcross аналогічного розміру. Цей факт приємно дивує, тому при першому погляді на новий кросівок він, навпаки, здається масивнішим і важчим. Швидше за все, це пов’язано із зовнішніми зорово об’ємними «крилами» SensiFit з боків.

У моєму розмірі 10,5 UK один кросівок важить 330 грамів. Не можу поручитися за абсолютну точність мого безміну, але вимірював я кожен кросівок кілька разів, і результат був той самий.

Матеріали та конструкція верху

Верх кросівка безшовний, з досить щільного матеріалу, з термополіуретановими накладками в зонах підвищеного зносу: великий на носінні, а також на боках і п’яті вище підошви.

При пробіжках нижче мінус 10 градусів і сильному вітрі моделі взуття без Gore-Tex не було відчуття продувності. Відповідно, можливо, при бігу в спеку може виникнути проблема перегріву, але це неминуча плата за зносостійкий верх. Втім, цей момент треба перевіряти за відповідної погоди.

Язичок не пришитий з боків, а для захисту від попадання сміття всередину кросівка є невелика манжета під шнурівкою.

Шнурівка

У моделі застосовується фірмове шнурівка Quicklace. Спочатку швидко зашнурувати кросівок не вийде. При звичайній тязі вона щільно затискає лише верхню частину стопи, а в середині залишається значний люфт. Доводиться короткими рухами пальців додатково підтягувати шнурівку знизу, що не додає комфорту при надяганні.

З досвіду носіння взуття Salomon зауважу, що проблема йде з часом, коли кросівки обминаються під ваші стопи. Для фіксатора, накладки та залишку шнурків є кишенька на язичці.

Устілка

Устілка у моделі Wildcross, як і у всіх моделях Salomon – OrthoLite. Вона добре амортизує, не вбирає неприємних запахів і досить довговічна. Правда, на відміну від серії Speedcross, вона не складова, а проста формована.

Не скажу, що я помітив за відчуттями якусь різницю між простою формованою та більш технологічною складовою устілкою OrthoLite. Можливо, це буде ясно пізніше, після кількох сотень кілометрів пробігу щодо збереження форми та амортизації. На дотик устілка у Wildcross щільніший і міцніший. Загалом практика покаже.

Якість пошиття та склеювання

Кросівки виготовлені в Індонезії. Претензій до пошиття та якості складання немає. Підошва приєднана без клейових потік. Усі її частини зібрані без зазорів, як це часто бувало на Speedcross 5.

Резюме

Хочеться відзначити, що інженерам Salomon вдалося створити гідну альтернативу своїм знаменитим Speedcross. Оновлена ​​підошва з різноспрямованим протектором, зменшений перепад між п’ятою та носком, нижчий профіль та вага в середньому на 30 грамів на пару і, що вкрай важливо для багатьох, ширша колодка без втрати щільності фіксації стопи – ось відмінні риси цієї моделі.

Плюси

  • гарне зчеплення
  • стійкість
  • щільність посадки стопи
  • зносостійкий верх
  • універсальність у рамках своєї бігової лінійки
  • досить легка для свого класу вага
  • достатня для більшості бігових робіт амортизація

Мінуси

  • спочатку потрібно додаткове підтягування шнурівки

Кому підійдуть

Wildcross можуть стати надійною «робочою конячкою» для великої кількості трейлраннерів. Взявши всі переваги Speedcross, нова модель отримала більш демократичну ширину та дроп, покращену стабільність та чуйність. Усі можливі переваги нового протектора ще доведеться перевірити на грязьових трасах.

Зменшена вага та амортизація дозволяють використовувати Wildcross не тільки як тренувальну, а й змагальну пару переважної більшості бігунів-аматорів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Коментарі відсутні