До путівника /

Початківцям: види велосипедів та їх призначення

Новичкам: виды велосипедов и их назначение

Початківцям: види велосипедів та їх призначення

Всім привіт!

Ця стаття присвячується тим, хто нічого не знає про велосипеди, але настав час почати розбиратися в них хоч трохи, щоб зробити першу покупку свідомо.

Отже, новачки, звертаємось до вас. Існує поняття дорожні велосипеди, яке включає три основні підвиди, що відрізняються між собою кардинально. Міські, шосейні та гірські… Це основа основ, це фундамент, це три основні види, і один із них точно підійде саме вам!

У таблиці описані найпоширеніші і найчастіше зустрічаються особливості зазначених трьох видів байків:

МІСЬКІ

ШОСЕЙНІ

ГІРНІ

ІНША НАЗВА

Сітібайки.

Підвид: Круїзери.

Гоночні або ШвидкісніMTB або Mountain Bike (з англ.) або Маунтінбайк.

Підвид: Двохпідвіс.

Посадка

Спина: Вертикально.

Кермо: На рівні живота.

Навантаження: На спину.

 

Спина: Горизонтально (тобто паралельно землі зменшення опору вітру).

Кермо: Трохи нижче за сідло. Загнутий низхідний – «баранячі роги».

Навантаження: На руки можливість опори на логті. На спину щонайменше навантаження.

Спина: Проміжна між міським та шосейником, приблизно під кутом 45 градусів.

ПРИЗНАЧЕННЯ

Для спокійної їзди та переміщення на невеликі відстані. Можна розглядати вітрини магазинів.Для переміщення гладким асфальтом на великій швидкості. Втрачають свої переваги при зниженні якості дороги.Для їзди бездоріжжям – дорогам низької якості. Для екстремальних подорожей.

Цей тип універсальний: впорається й у лісі, й у місті.

ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ

Швидкості: або 1 (одношвидкісна втулка), або від 3 до 7 (багатошвидкісна втулка).

Гальма: Якщо 1 швидкість, то частіше гальма ножні Coaster.

Якщо швидкостей більше, то частіше гальма консольного типу V-Brake.

Сідло: М’яке, велике, пружне – для комфорту.

Рама: досить тяжка. Це не головний критерій вибору сітібайка.

Додатково:

  • Наявність щитків від .бруду на колесах, захист ланцюга та зірки.
  • Наявність багажника
  • Частого догляду велосипед не потребує.
Рама:

  • Максимально легка (з алюмінію, титанових чи композитних сплавів).
  • Максимально жорстка (бо велосипедист прикладає багато зусиль при педалюванні).

Вилка: Жорстка (тобто без амортизації, тому що їзда здійснюється рівними дорогами).

Колеса: Найчастіше 28 дюймів.

Шини: Дуже вузькі (всього 18 – 27 мм).

Гальма: Консольний тип V-Brake.

Сідло: Вузьке та жорстке (для переміщення на великі відстані).

 

Рама: Міцна (від сталі до карбону).

Вилка: Амортизаційна (щоб гасити вібрації від нерівностей дороги).

А буває і такий підтип гірського байка: амортизаційна вилка і є амортизатор ззаду – це двопідвіс – призначений для повного екстриму.

Колеса: найчастіше 26 та 27,5 дюймів.

Шини: із гарним яскраво вираженим протектором.

Швидкість: від 21 до 27 (конструкція передач така, що ви надійно переключите передачу при сильному забрудненні та великому навантаженні).

Гальма:  Варіанти різні або консольного типу V-Brake чи дискові (з механічним чи гідравлічним приводом).

Відчули різницю? Сподіваємося, завіса трохи відкрилася.

Ви запитаєте, чи видів набагато більше? Так, їх трохи більше, але це найголовніші!

Так, існують ще Гібриди – це суміш двох видів байка, найчастіше гірського та шосейного для можливості користуватися одним байком і бездоріжжям, і на гладкому асфальті.

Бувають складні – як ви вже зрозуміли з назви, їх можна скласти і перетворити на компактний для перенесення велосипед.

Дитячі велосипеди з колесами від 10 до 20 дюймів включно.

Підліткові – найчастіше 24 дюйми.

Електровелосипеди – з двигуном.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Коментарі відсутні